Rusza druga edycja kampanii edukacyjnej, tym razem poświęcona chorobom neurologicznym


Rozpoczęliśmy drugą edycję ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”, której celem jest zwiększenie świadomości na temat roli specjalistycznego żywienia w chorobie oraz edukowanie na temat żywienia medycznego jako integralnej części leczenia.

Tym razem kampania będzie skoncentrowana na pacjentach z przewlekłą chorobą neurologiczną, w tym szczególnie na osobach po udarach mózgu, cierpiących z powodu choroby Alzheimera czy Parkinsona. Statystyki pokazują, jak ogromna jest potrzeba edukacji w zakresie potrzeb żywieniowych tej grupy pacjentów. Wynika z nich bowiem, że ryzyko rozwoju niedożywienia po udarze mózgu dotyczy nawet 62% chorych. Wśród chorych na Parkinsona w zaawansowanym etapie choroby obserwuje się niedożywienie aż u ok. 80% chorych. Tymczasem, jak wynika z danych naukowych, niedożywienie prowadzi do wyniszczenia organizmu i może przyspieszyć postęp choroby oraz być przyczyną dodatkowych powikłań.

Dzięki pierwszej edycji kampanii, realizowanej w obszarze onkologii, udało nam się dotrzeć do szerokiego grona pacjentów, ich bliskich oraz społeczeństwa z przekazem, że specjalistyczne żywienie powinno być integralnym elementem leczenia przeciwnowotworowego. Tym samym wykonaliśmy kolejny krok w kierunku spełnienia misji Nutricii Medycznej. Mając na uwadze, jak ważne jest żywienie medyczne także w wielu innych chorobach, postanowiliśmy poszerzyć nasze działania i drugą ich edycję poświęcić neurologii. Ponownie kampanię wspierają towarzystwa naukowe i organizacje pacjentów, które tak jak my widzą potrzebę edukacji w tym zakresie – mówi Artur Ludwiczak, Dyrektor Generalny Nutricii Medycznej, inicjatora kampanii.

Na potrzeby inicjatywy powstała także strona www.posilkichrobie.pl, na której pacjenci oraz ich opiekunowie znajdą informacje na temat specjalistycznego żywienia w chorobie.

Więcej informacji znajduje się w naszym Biurze Prasowym.

Zapraszamy do obejrzenia reklamy telewizyjnej dotyczącej neurologicznej części kampanii.