Nutricia Medyczna wsparła kampanię WEŹ SIĘ ZBADAJ! #CYTOLOGICZNE


6 marca w Małej Warszawie odbyła się uroczysta Gala podsumowująca IX edycję Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna, bo Zdrowa”. Jej inicjatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która od 11 lat zwraca uwagę na problem chorób ginekologicznych kobiet. Działania wsparła Nutricia Medyczna.

Tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii odbyła się pod hasłem „Weź się zbadaj! #CYTOLOGICZNE” i miała na celu uświadomienie kobietom, że dbanie o swojej zdrowie jest proste i logiczne. Zaangażowały się w nią ambasadorki: Agnieszka Więdłocha, Kasia Cerekwicka, Olga Borys, Julia Wieniawa i Nicole Sochacki-Wójcicka (@mamaginekolog).

Poza profilaktyką w ramach kampanii poruszane były także zagadnienia istotne w przypadku wystąpienia choroby nowotworowej, np. związane z rolą odpowiedniego żywienia w procesie leczenia.

W ramach Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, w dniach 3-4 lutego,  wykonanych zostało ponad 600 bezpłatnych cytologii oraz 500 badań w kierunku wirusa brodawczaka ludzkiego HPV. W tym samym czasie warszawska Kinoteka razem z Kwiatem Kobiecości zaaranżowała „Zakątek Kobiet”, gdzie każda kobieta mogła zasięgnąć porad specjalistów, którzy służyli wszystkim odwiedzającym radą w zakresie profilaktyki zdrowotnej, medycznej, ginekologii estetycznej oraz informacjami na temat odpowiedniego żywienia w chorobie nowotworowej.

Chociaż to był mroźny weekend, na inauguracji pod Kinoteką, udało nam się zbadać sześćset kobiet. Na dzień dzisiejszy wiemy już, że 20 kobiet z 600 przebadanych otrzymało wynik patologiczny. Pięćset kobiet mogło zrobić badanie na wirusa HPV. Te liczby może robią wrażenie, ale dla mnie, najważniejsze są i tak pojedyncze kobiety. One naprawdę chcą się badać. Musimy dać im szansę. Po prostu musimy. I wiem, że wspólnie to nam się udapowiedziała podczas podsumowania kampanii Ida Karpińska.

Cieszymy się, że po raz drugi mogliśmy wesprzeć kampanię „Piękna, bo Zdrowa”, mówiąc zarówno o profilaktyce, jak i potrzebach kobiet, które doświadczyły choroby nowotworowej. Mimo że świadomość w zakresie onkologii rośnie z roku na rok, między innymi dzięki działaniom Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, wciąż mamy jeszcze wiele do zrobienia. Tegoroczna edycja kampanii jest najlepszym dowodem na to, że potrzeby są ogromne mówi Anna Cywińska, dyrektor komunikacji Nutricii Medycznej.

Ustawienia prywatności

Tutaj możesz w dowolnej chwili deklarować i modyfikować ustawienia plików cookie.

Bezwzględnie konieczne pliki cookie

Są niezbędne w celu zapewnienia funkcjonowania witryny internetowej i nie można ich wyłączyć. Zazwyczaj są stosowane w odpowiedzi na podjęte przez użytkownika działania związane z żądaniem usług (ustawienie preferencji w zakresie prywatności użytkownika, logowanie, wypełnianie formularzy itp.). Można ustawić przeglądarkę, aby blokowała takie pliki cookie lub wyświetlała odpowiednie powiadomienia, jednak niektóre części witryny nie będą wówczas działały.

Analityczne pliki cookie

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Personalizujące pliki cookie

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Pliki cookie do targetowania

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.