"Opieka dla przyszłości” – Nutricia Medyczna prezentuje efekty działań wokół społecznej odpowiedzialności biznesu


Nutricia Medyczna, jako pierwsza firma na polskim rynku żywienia medycznego, opublikowała broszurę podsumowującą działania w zakresie odpowiedzialnego biznesu za 2016 rok, pn. „Opieka dla przyszłości. Nasza odpowiedzialność za żywienie w chorobie”. Tym samym organizacja konsekwentnie realizuje założenia strategii CSR przyjętej na lata 2016-2018.

Nutricia Medyczna od ponad 20 lat buduje w Polsce rynek oraz świadomość żywienia medycznego, jako integralnego elementu opieki zdrowotnej. W związku z tym, poza dostarczaniem pacjentom kompleksowych rozwiązań opowiadających na ich potrzeby, realizuje także szereg działań edukacyjnych.

Od początku naszej obecności w Polsce jesteśmy blisko pacjentów ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, dostarczając im najwyższej jakości rozwiązań z zakresu żywienia w chorobie. Mówiąc o rozwiązaniach mamy na myśli podejście kompleksowe, obejmujące nie tylko produkty i usługi z zakresu żywienia medycznego, ale przede wszystkim szereg różnych aktywności, w tym edukacyjnych i społecznych. W trosce o pacjenta, wspólnie ze środowiskiem medycznym i organizacjami pacjentów, tworzymy standardy opieki wykraczające poza podstawową działalność organizacji takich jak nasza. To jest nasze rozumienie odpowiedzialności, o której mówimy w wydanej broszurze – mówi Adam Aleksiejuk, dyrektor generalny Nutricii Medycznej w Polsce, Rosji&CIS, krajach bałtyckich i Ukrainie. Podejmując inicjatywy w zakresie budowania świadomości wokół żywienia medycznego kierujemy je do różnych grup. Prowadzimy m.in. Akademię Nutricia i warsztaty na temat żywienia dojelitowego dla przedstawicieli zawodów medycznych, angażujemy niemal 750 pielęgniarek w ramach programu edukacyjnego NutriClub, a z myślą o przyszłych farmaceutach stworzyliśmy Program Ambasadorski NutriFuture. Wciąż też realizujemy kampanię edukacyjną skierowaną zarówno do pacjentów, opiekunów, jak i całego społeczeństwa– dodaje.

Prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony i odpowiedzialny jest istotną częścią strategii Nutricii Medycznej. Firma rozumie to podejście zdecydowanie szerzej niż tylko przez pojedyncze projekty, ponieważ jest to także stały element codziennej działalności, oferty, procedur i podejścia do klienta oraz partnerów.

W Nutricii Medycznej słowo „odpowiedzialność” towarzyszy każdemu z nas od początku działalności firmy na polskim rynku. Po raz pierwszy jednak mówimy o niej szeroko, podając konkretne dane i opisując liczne działania, które są potwierdzeniem odpowiedzialnego podejścia do prowadzonego biznesu – mówi Anna Cywińska, dyrektor komunikacji Nutricii Medycznej w Polsce, Rosji&CIS, krajach bałtyckich i Ukrainie. Wykorzystywane przez nas rozwiązania oraz aktywny udział w budowaniu świadomości społecznej przyczyniają się do rozwoju rynku żywienia medycznego i wzrostu znaczenia tej kategorii w Polsce. Mamy świadomość, że dla przyszłości kategorii żywienia medycznego ważne są nie tylko najwyższe standardy wprowadzania i dystrybucji produktów, łańcucha dostaw czy stale prowadzone przez nas badania nad innowacyjnymi rozwiązaniami, odpowiadającymi na specjalne potrzeby żywieniowe chorych. Jesteśmy przekonani, że w centrum naszej działalności zawsze powinien znajdować się pacjent, dlatego szczególnie ważne jest zapewnienie kompleksowej opieki, uwzględniającej także wysokiej jakości serwis i edukację – dodaje.

Nutricia Medyczna od lat utrzymuje pozycję lidera kategorii żywienia medycznego z udziałem  rynkowym na poziomie 72%[i]. W 2016 roku, już po raz czwarty, Nutricia Polska Sp. z o.o., której częścią jest Nutricia Medyczna, została Najlepszym Pracodawcą Roku. Pokazuje to zasadność realizowania programów skierowanych do pracowników, zapewniających odpowiednie warunki pracy, tj. Zdrowa Organizacja. Z tego względu firma oferuje m.in. działania w zakresie well-being czy wolontariatu pracowniczego HOPE, dzięki któremu tylko w 2016 roku pracownicy Nutrcii Medycznej zrealizowali aż 19 projektów.

Opieka dla przyszłości - broszura do pobrania


[i] Źródło: QuintilesIMS, NFZ, Badanie „Żywienie dojelitowe w szpitalach” zrealizowane przez Sequence. Dane dotyczą sprzedaży zarówno produktów do żywienia dojelitowego,jak i doustnego. Market share dla diet aminokwasowych do postępowania dietetycznego u niemowląt i dzieci został obliczony dla kategorii AAF (amino acid based formula).

 

Ustawienia prywatności

Tutaj możesz w dowolnej chwili deklarować i modyfikować ustawienia plików cookie.

Bezwzględnie konieczne pliki cookie

Są niezbędne w celu zapewnienia funkcjonowania witryny internetowej i nie można ich wyłączyć. Zazwyczaj są stosowane w odpowiedzi na podjęte przez użytkownika działania związane z żądaniem usług (ustawienie preferencji w zakresie prywatności użytkownika, logowanie, wypełnianie formularzy itp.). Można ustawić przeglądarkę, aby blokowała takie pliki cookie lub wyświetlała odpowiednie powiadomienia, jednak niektóre części witryny nie będą wówczas działały.

Analityczne pliki cookie

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Personalizujące pliki cookie

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Pliki cookie do targetowania

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.