Rusza druga edycja kampanii edukacyjnej, tym razem poświęcona chorobom neurologicznym


Rozpoczęliśmy drugą edycję ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”, której celem jest zwiększenie świadomości na temat roli specjalistycznego żywienia w chorobie oraz edukowanie na temat żywienia medycznego jako integralnej części leczenia.

Tym razem kampania będzie skoncentrowana na pacjentach z przewlekłą chorobą neurologiczną, w tym szczególnie na osobach po udarach mózgu, cierpiących z powodu choroby Alzheimera czy Parkinsona. Statystyki pokazują, jak ogromna jest potrzeba edukacji w zakresie potrzeb żywieniowych tej grupy pacjentów. Wynika z nich bowiem, że ryzyko rozwoju niedożywienia po udarze mózgu dotyczy nawet 62% chorych. Wśród chorych na Parkinsona w zaawansowanym etapie choroby obserwuje się niedożywienie aż u ok. 80% chorych. Tymczasem, jak wynika z danych naukowych, niedożywienie prowadzi do wyniszczenia organizmu i może przyspieszyć postęp choroby oraz być przyczyną dodatkowych powikłań.

Dzięki pierwszej edycji kampanii, realizowanej w obszarze onkologii, udało nam się dotrzeć do szerokiego grona pacjentów, ich bliskich oraz społeczeństwa z przekazem, że specjalistyczne żywienie powinno być integralnym elementem leczenia przeciwnowotworowego. Tym samym wykonaliśmy kolejny krok w kierunku spełnienia misji Nutricii Medycznej. Mając na uwadze, jak ważne jest żywienie medyczne także w wielu innych chorobach, postanowiliśmy poszerzyć nasze działania i drugą ich edycję poświęcić neurologii. Ponownie kampanię wspierają towarzystwa naukowe i organizacje pacjentów, które tak jak my widzą potrzebę edukacji w tym zakresie – mówi Artur Ludwiczak, Dyrektor Generalny Nutricii Medycznej, inicjatora kampanii.

Na potrzeby inicjatywy powstała także strona www.posilkichrobie.pl, na której pacjenci oraz ich opiekunowie znajdą informacje na temat specjalistycznego żywienia w chorobie.

Kampanię wsparło wiele towarzystw naukowych i organizacji pacjenckich: Polskie Towarzystwo Neurologiczne (PTN), Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN), Sekcja Chorób Naczyniowych Mózgu PTN, Sekcja Neurorehabilitacji PTN, Polskie Towarzystwo Alzheimerowskie, Polskie Towarzystwo Rehabilitacji, Polskie Towarzystwo Pielęgniarskie, Fundacja Udaru Mózgu oraz Mazowieckie Stowarzyszenie Osób z Chorobą Parkinsona. 

Więcej informacji znajduje się w naszym Biurze Prasowym.

Ustawienia prywatności

Tutaj możesz w dowolnej chwili deklarować i modyfikować ustawienia plików cookie.

Bezwzględnie konieczne pliki cookie

Są niezbędne w celu zapewnienia funkcjonowania witryny internetowej i nie można ich wyłączyć. Zazwyczaj są stosowane w odpowiedzi na podjęte przez użytkownika działania związane z żądaniem usług (ustawienie preferencji w zakresie prywatności użytkownika, logowanie, wypełnianie formularzy itp.). Można ustawić przeglądarkę, aby blokowała takie pliki cookie lub wyświetlała odpowiednie powiadomienia, jednak niektóre części witryny nie będą wówczas działały.

Analityczne pliki cookie

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Personalizujące pliki cookie

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Pliki cookie do targetowania

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.