Logo grupy Danone

grupa spółek DANONE

Jest światowym liderem na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce grupa spółek DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia).

Wszystkie grupy spółek DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - grupa spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety.

W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.

Nasza grupa spółek DANONE jest dla Ciebie!

Poznaj grupę spółek DANONE, odwiedzając: danone.pl

Spółki Grupy Danone

Grupy spółki Danone od 1991 roku jest obecna na rynku polskim, gdzie każdego dnia wspiera konsumentów w zdrowym odżywianiu. Nutricia jest częścią grupy spółek DANONE - producenta żywności dopasowanej do potrzeb odbiorców na każdym etapie życia.

W Polsce grupa spółek DANONE działa w 4 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywienie medyczne dla osób chorych (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizacja misji niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez wytwarzane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - grupa spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju planety.

Do Grupy Spółek DANONE w Polsce należą:

Żywiec Zdrój Logo
Nutricia Medyczna Logo

Historia spółek grupy DANONE

Początki Danone'a sięgają Barcelony roku 1919, gdzie Isaac Carasso (ojciec Daniela, od imienia którego powstała nazwa firmy), w oparciu o współpracę z Instytutem Pasteura z Paryża rozpoczął produkcję fermentowanych produktów mlecznych. Pierwsze jogurty pod nazwą Danone były sprzedawane w aptekach w Barcelonie. Z kolei Grupa Spółek DANONE powstała w 1973 roku z połączenia firmy BSN, producenta opakowań szklanych i napojów oraz Geravis Danone, producenta żywności. Pod obecną nazwą działa od 1994 roku. W ciągu 30 lat funkcjonowania stała się jedną z największych firm spożywczych na świecie.

1960 – 1980
  • W wyniku połączenia dwóch firm branży szklanej Boussois (płaskie szkło) i Souchon Neuvessel (szkło formowane) w 1966 roku powstaje BSN.
  • W 1970 roku grupa BSN wkracza na rynek żywności poprzez przejęcie Evian, Kronenbourg oraz Société Européenne des Brasseries.
  • W 1973 roku BSN łączy się z Gervais-Danone, tworząc największego francuskiego producenta żywności.
1980 – 1990
  • Grupa rezygnuje z branży szklanej.
  • Rozwija swoją działalność w Europie Południowej.
  • Pojawia się na rynku ciastek i w 1986 roku nabywa General Biscuits. W 1989 roku kupuje europejskie filie Nabisco (Belin, Saiwa, Jacob's).
1990 – 1996
  • Działalność rozszerza się na Europę Centralną, Azję, Amerykę Łacińską oraz Południową Afrykę.
  • BSN przekształca się w Grupę DANONE w 1994 roku.
  • W 1996 roku Franck Riboud zostaje Dyrektorem Generalnym Grupy DANONE.
1996 – 2000
  • Grupa ponownie skupia się na 3 głównych branżach działalności: Świeżych Produktach Mlecznych, Napojach i Ciastkach, stawiając na: szybki rozwój międzynarodowy i rozwój głównych marek.
2000 – 2011
  • Grupa Danone organizuje Piłkarski Puchar Dzieci (Danone Nations Cup).
  • Zwołuje pierwszą konferencję dotyczącą probiotyków.
  • Danone podejmuje współpracę z Instytutem Pasteura.
  • Zostaje liderem w segmencie żywności dla niemowląt.
  • Grupa Danone to już 160 fabryk i ponad 80 tys. pracowników.
  • Podpisuje porozumienie współpracy partnerskiej z Moskiewskim Instytutem Immunologicznym oraz Wydziałem Biologii, rozwijając tym samym badania nad szczepami bakterii.

Ustawienia prywatności

Tutaj możesz w dowolnej chwili deklarować i modyfikować ustawienia plików cookie.

Bezwzględnie konieczne pliki cookie

Są niezbędne w celu zapewnienia funkcjonowania witryny internetowej i nie można ich wyłączyć. Zazwyczaj są stosowane w odpowiedzi na podjęte przez użytkownika działania związane z żądaniem usług (ustawienie preferencji w zakresie prywatności użytkownika, logowanie, wypełnianie formularzy itp.). Można ustawić przeglądarkę, aby blokowała takie pliki cookie lub wyświetlała odpowiednie powiadomienia, jednak niektóre części witryny nie będą wówczas działały.

Analityczne pliki cookie

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Personalizujące pliki cookie

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Pliki cookie do targetowania

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.